huen
NÉZŐKNEK
VERSENYZŐKNEK
SAJTÓ
INTERJÚK

Ifjabb Tóth János/Bahor Bea – Peugeot 206 WRC

(2005-08-25 13:00:49)

Janika örökké emlékezni fog az els?re
 
Ifjabb Tóth János és Bahor Bea tudja, hogy két pokoli nehéz verseny vár rá, és azzal is tisztában van, hogy nem elég Pécsett és Zemplénben nyernie – a bajnoki cím elhódításához keresztbeverések is szükségesek. Nos, a hatszoros bajnok egyel?re nem gondolkodik el?re, mindig csak a következ? lépésre, a következ? feladatra koncentrál. A budapesti gy?zelme után beszélgettünk vele.
 

– Furcsa egy év ez. A Budapest-ralin aratott futamgy?zelmével ön a második, akinek sikerült dupláznia, mégsem rózsás a helyzete az összetettben. Viszont fontos, hogy legutóbb elég nagy különbséggel nyert.
– Nem is az id?beli különbség a fontos, inkább az, hogy nyertünk. Jó néhány kudarcélményünk volt az idén és ez elbizonytalanított. Számtalanszor megnéztük a korábbi viadalok bels?kamerás felvételeit, hogy elemezzük, miben hibáztunk.
– És mire jutottak?
– A kassai versennyel kapcsolatban semmire, mert az egyik csatlakozót rossz helyre dugtuk, így nem volt bels? hangunk.
– Mi a helyzet a szombathelyi futammal, amelyen „becsomagolta” az autót egy drótkerítésbe?
– Az idén kezdtünk el Beával versenyezni, és azon az ominózus versenyen – amely az els? murvás futam volt – még nem dolgoztunk tökéletes összhangban. Nagy volt a tempó, gyorsan történtek az események, és nem „adta ki”. De ebb?l is tanultunk.
– Beszéljünk kellemesebb témáról, mondjuk a gy?zelemr?l! Tudja egyáltalán, hogy hányadik volt a Budapesten aratott?
– Nem, de ön biztos tudja.
– A negyvennegyedik.
– Nem kerek szám, bár az els? sem az, mégis örökké emlékezni fogok rá.
– Ezt csak úgy mondja…
– Nem, tényleg pontosan tudom, mi történt. Az 1992-es Salgó-ralira megkaptam életem els? ízig-vérig raliautóját, egy Celicát. Addig mindig a saját m?helyben építettük a versenygépeimet, az a kocsi viszont korábban gyári volt. Azon a futamon egyébként szerencsém is volt, mert Ranga Laci kiesett, Ferjáncz Attilának pedig motorgondjai támadtak. Fantasztikus érzés volt els?re nyerni azzal a kocsival – f?leg, hogy abban az évben ez többször már nem is sikerült.
– Az idén kétszer ünnepelt a dobogó tetején. Gondolta a szezon elején, hogy ennyire meg kell majd küzdeni minden egyes pontért?
– Persze. Számomra plusz nehézséget jelentett, hogy kihagytam egy évet, és nem tudtam, ez mekkora hátrányt jelent, optimizmusra adott viszont okot, hogy pályafutásom legkorszer?bb autójába ülhettem bele.
– De hiszen vezetett már Peugeot 206 WRC-t!
– Igen, de ez egészen más autó, mint a korábbiak voltak, az idény végéig szerintem eltart, mire tökéletes összhangba kerülök vele. A hét végén is történtek például váratlan események, amelyekre nem tudtam megfelel?en reagálni, és emiatt értékes másodperceket veszítettünk.
– Az a helyzet, hogy a hátralév? két futamon muszáj nyerni, ha bajnok akar lenni. S?t, még akkor sem biztos, hogy öné lesz a trófea…
– Egyel?re nem azzal foglalkozom, hogy mely esetekben nem lehetek bajnok, hanem azzal, hogy minél jobban szerepeljek a Mecsek-ralin és Zemplénben. Aztán, hogy lesz-e keresztbeverés, vagy sem, azt majd az égiek eldöntik. Én csak jól akarok menni...
 

idomeres.hu
Főtámogató
http://www.ahbrt.hu

Támogatók
http://www.seiko.hu/
http://www.technotrade.hu/
http://www.vorosauto.hu/
http://www.drw-zone.hu/
http://www.pecsisport.hu/
http://www.fotoplus.hu/
http://www.pecsplaza.hu/
http://www.segafredo.hu/
http://www.garrone.hu/
http://www.adasmkft.hu

© 2005. J-Group Fotoprint Kft. | Copyright
A verseny internetet szolgáltatója a Drávanet Rt.
MNASZ szponzorok