„Fantasztikus
érzés kilenc pont el?nnyel vezetni a bajnokságot, ám tudom, hogy ez egyel?re
nem a végeredmény, vagyis a sor elején még bármi megtörténhet”, tudatja a két
éve legfiatalabb hazai pilótaként, 24 évesen a csúcsra jutó Benik Balázs, hogy
bár tud örülni a jónak, éleslátását nem fátyolosítja el pillanatnyi pozíciója.
F?leg, ha azokra a technikai problémákra gondol, amelyek annyira
megkeserítették idei szezonjának egy jelent?s részét, és amelyek közül jó
néhányról nem is feltételezte volna, hogy egy ilyen szint? versenyautóban is
el?fordulhatnak. Veszprémben például beázás miatt kellett föladniuk a futamot,
de akadt gondjuk az elektromos rendszerrel, a szervóval, a befecskendezéssel, a
kuplunggal, hogy csak párat emeljünk ki a sorból. Talán épp ezért nyilatkozta a
szaklapban a Budapest-rali el?tt, hogy néhány korábbi kabalájától megszabadul.
És láss csodát, a dolog nagyjából bejött (bár a mibenlétét azért titokban
szeretné tartani), hiszen ha nem is 20, de 15 pontot újból el tudott könyvelni
a csapat.
A Mecsek,
mint oly sokaknak, neki is a kedvenc terepei közé tartozik, ezúttal az
újításként szerepl? orf?i kört?l vár sokat. Maga a 28 kilométeres gyorsasági
nem megy nála csodaszámba, hiszen az idén már akadtak a korábbi átlagnál
hosszabb szakaszok másutt is. „Itt mindenesetre nagyon oda kell figyelni,
hiszen egy ekkora távon sokat lehet adni a többieknek, de sokat lehet kapni
is”, kommentálja.
Az idén már a ciprusi futam
jóvoltából egy rövidet a vb leveg?jéb?l is szippantó páros további nemzetközi
szereplése még folyamatban lév? tárgyalások függvénye. A legvalószín?bb, hogy
(ha támogatóik, többek között az OMV Hungária, a Budapest Bank, a Michelin, a
Scorpio Trans, a SAL, az Erka Schlosser Bosch, a Béres Gumi is úgy akarják) az
év végén egy EK-futamon, a Waldviertel-ralin próbálhatnak még szerencsét.