huen
NÉZŐKNEK
VERSENYZŐKNEK
SAJTÓ
INTERJÚK

Ferjáncz Attila - exbajnok, az MNASZ elnöke

(2005-08-30 10:04:47)

Megdönthetetlen álomrekordok
 
Nézzük a puszta számokat: Négy navigátor, nyolc autó, tizenkét mecseki futamgy?zelem, közte nyolc zsinórban… Azt hiszem – s?t, biztos – ezek önmagukban is olyan impozáns adatok, amelyek után Ferjáncz Attilának csöppet sem kell izgulnia, hogy a mai felgyorsult és végletekig kiélezett ralivilágban bárki csak a közelükbe férk?zhet. Az MNASZ mai elnöke a múltba révedés mellett ugyanakkor a mai pilótáknak, néz?knek is „üzen”.
 

A Mecsek-ralik 1967-es életre hívása után a harmadik esztend?ben érkezett el Ferjáncz Attila ideje, aki akkor Zsembery Jen?vel és egy R8-as Gordinivel utasította maga mögé az egész mez?nyt. Majd a duó ezt még zsinórban ötször megismételte, hogy aztán Iriczfalvy Ferenc és dr. Tandary János navigálásával az újabb és újabb Renault-kkal már a 10. sikerét jegyezze. Aztán jött hét sz?k esztend?, amikor a különféle trónkövetel?k megelégelték a sikereit, ám amikor már sokan talán a nyugdíj gondolatával kezdtek volna foglalkozni, ? ismét a lovak közé csapott, hogy 1988-ban még Tandaryval és egy Audi 90-essel, majd még újabb hét év múlva, 1995-ben Tóth Csabával és egy Ford Escort RS Coswortht-tal – 26 esztend?vel els? gy?zelme után! – föltegye mecseki pályafutására a koronát…
És akkor – ki látott még ilyet? – egy ilyen pályafutással a hát mögött van benne annyi szerénység, hogy azt firtató kérdésünkre, vajon mi is kellett az éppen tucatnyi, bár korántsem tucatsikerhez, nem átallotta els?ként a szerencsét megnevezni… Bár ahogy csak egyetlen példát felelevenít a már-már ködbe vesz? múltból, kétségkívül nem állt hadilábon Fortuna istenasszonnyal: az egyik mecseki viadal el?tt annyira csehül álltak ugyanis autóval, hogy utolsó lehet?ségként már szereltek össze egy kispolskit, amivel komolyan rajthoz akartak állni, ám a futam el?tti héten egyszercsak fölajánlottak nekik egy, a jugoszláv bajnokságban jelesked? R12-es Gordinit…
Ahogy visszaemlékszik, a mecseki pályák különösen azért tetszettek neki, mert mindig más arcukat mutatták: volt itt verseny ver?fényben, es?ben, ködben, havon, jégen, egyszóval mindenféle id?járási és terepviszonyok közepette. ?, mint mondja, az extrémebb helyzetekben volt elemében, ha csúszott vagy alig lehetett látni, a többiek szinte el?re nekiadták az aranyat.
Épp e változatosságot tartja a mai Mecsek-ralik egyik nagy erényének is, hogy finom váltással emlékez? pilótából MNASZ-vezérré avanzsáljon, és persze azt, hogy a szervez?k mindig el? tudnak rukkolni valami újdonsággal – hogy csak a 28 kilométeres orf?i gyorsaságit említsük egyetlen példaként. „Épp az ilyen szakaszok miatt nagyon vigyázzunk egymásra”, adja ki a jelszót, hiszen a fegyelmezetlenség egy pillanat alatt el tudja rontani a különben remek szórakozást. Ráadásul sok-sok ezer emberét, hiszen a Mecsek-ralik mindig is hatalmas tömeget vonzottak. Mindemellett természetesen a pilótáknak jó versenyzést, a rendez?knek jó munkát, a néz?knek pedig jó szurkolást kíván búcsúzóul, újra hangoztatva, hogy e hármas mindenkori összefogására van szükség a balesetmentes, színvonalas viadal lebonyolításához.

idomeres.hu
Főtámogató
http://www.ahbrt.hu

Támogatók
http://www.seiko.hu/
http://www.technotrade.hu/
http://www.vorosauto.hu/
http://www.drw-zone.hu/
http://www.pecsisport.hu/
http://www.fotoplus.hu/
http://www.pecsplaza.hu/
http://www.segafredo.hu/
http://www.garrone.hu/
http://www.adasmkft.hu

© 2005. J-Group Fotoprint Kft. | Copyright
A verseny internetet szolgáltatója a Drávanet Rt.
MNASZ szponzorok