A
Mecsek-ralik 1967-es életre hívása után a harmadik esztend?ben érkezett el
Ferjáncz Attila ideje, aki akkor Zsembery Jen?vel és egy R8-as Gordinivel
utasította maga mögé az egész mez?nyt. Majd a duó ezt még zsinórban ötször
megismételte, hogy aztán Iriczfalvy Ferenc és dr. Tandary János navigálásával
az újabb és újabb Renault-kkal már a 10. sikerét jegyezze. Aztán jött hét sz?k
esztend?, amikor a különféle trónkövetel?k megelégelték a sikereit, ám amikor
már sokan talán a nyugdíj gondolatával kezdtek volna foglalkozni, ? ismét a
lovak közé csapott, hogy 1988-ban még Tandaryval és egy Audi 90-essel, majd még
újabb hét év múlva, 1995-ben Tóth Csabával és egy Ford Escort RS Coswortht-tal
– 26 esztend?vel els? gy?zelme után! – föltegye mecseki pályafutására a
koronát…
És
akkor – ki látott még ilyet? – egy ilyen pályafutással a hát mögött van benne
annyi szerénység, hogy azt firtató kérdésünkre, vajon mi is kellett az éppen
tucatnyi, bár korántsem tucatsikerhez, nem átallotta els?ként a szerencsét
megnevezni… Bár ahogy csak egyetlen példát felelevenít a már-már ködbe vesz?
múltból, kétségkívül nem állt hadilábon Fortuna istenasszonnyal: az egyik
mecseki viadal el?tt annyira csehül álltak ugyanis autóval, hogy utolsó
lehet?ségként már szereltek össze egy kispolskit, amivel komolyan rajthoz
akartak állni, ám a futam el?tti héten egyszercsak fölajánlottak nekik egy, a
jugoszláv bajnokságban jelesked? R12-es Gordinit…
Ahogy
visszaemlékszik, a mecseki pályák különösen azért tetszettek neki, mert mindig
más arcukat mutatták: volt itt verseny ver?fényben, es?ben, ködben, havon,
jégen, egyszóval mindenféle id?járási és terepviszonyok közepette. ?, mint
mondja, az extrémebb helyzetekben volt elemében, ha csúszott vagy alig lehetett
látni, a többiek szinte el?re nekiadták az aranyat.
Épp e változatosságot tartja a mai Mecsek-ralik
egyik nagy erényének is, hogy finom váltással emlékez? pilótából MNASZ-vezérré
avanzsáljon, és persze azt, hogy a szervez?k mindig el? tudnak rukkolni valami
újdonsággal – hogy csak a 28 kilométeres orf?i gyorsaságit említsük egyetlen
példaként. „Épp az ilyen szakaszok miatt nagyon vigyázzunk egymásra”, adja ki a
jelszót, hiszen a fegyelmezetlenség egy pillanat alatt el tudja rontani a
különben remek szórakozást. Ráadásul sok-sok ezer emberét, hiszen a Mecsek-ralik
mindig is hatalmas
tömeget vonzottak. Mindemellett természetesen a pilótáknak jó versenyzést, a
rendez?knek jó munkát, a néz?knek pedig jó szurkolást kíván búcsúzóul, újra
hangoztatva, hogy e hármas mindenkori összefogására van szükség a balesetmentes,
színvonalas viadal lebonyolításához.